פורנו לאייפון

שים לי בפייסבוק שלח לי לטוויטר

או שמא פשוט שמח אתה לראותי

האם זהו שפיך שעיניי רואות על מסך המולטיטאץ' שלך?

כבר אמרתי פה לפחות כמה פעמים שאני לא אוהב פורנו רך. זה מיועד לקטנטנים, לאנשים ברמה נמוכה ולמשרדי פרסום. בחנות האפליקציות של אפל קיימת אפליקציה של פלייבוי, שהוא ככל הנראה יצרן הפורנו הרך והסינטטי הגדול בעולם (חוץ מאמא שלך, כמובן).

ממש לא מזמן פנה אפלפאג כלשהו אישית לסטיב ג'ובס (שהוא סוג של בוס באפל) והציג בפניו את דאגתו בנוגע למדיניות הסינון/צנזורה הטוטאליטרית שמפעילה אפל באמצעות חנות האפליקציות שלה. לסטיב היתה תשובה לא רעה, ובנגין ידידכם טרח ותרגם את ההתכתבות.

אפל בעיניי הם קצת כמו דמות בספר של ברט איסטון אליס, יפים מבחוץ (נניח) ומכוערים, מעוותים, ואובססיביים על שליטה ומרות מבפנים. זה מה שקורה כשנותנים לחברות שאמות המוסר היחידות אשר עומדות לנגד עיניהן הן רווחים והון, לקבוע מדיניות בנושאים כמו חופש הביטוי או מסחר הוגן. טיפוסים בעלי מיניות מבולבלת כמו סטיב ג'ובס, אשר מסיבות מובנות פשוט מפחדים לראות בולבול, ממנים עצמם לשומרי המוסר של קהל לקוחותיהם.

מצחיק שכאשר מעורבים כסף ותאגידים גדולים (פלייבוי) אז כל ה"עקרונות" הצדקניים מתבטלים. די ברור שפלייבוי קונים מאפל את הבלעדיות המונופולית על האלק-פורנו בחנות האפליקציות ואפל אוכפים אותה באיצטלה רפובליקנית של הגנה על נפשותיהם העדינות של הילדים. רוצים להגן על הילדים? אולי תתחילו בלא לדחוף להם מכשירים סלולאריים שפולטים קרינה מסרטנת?

מכתב לסטיב ג'ובס:
מאת בחור בשם מטיו או מארק (היז א מאק).

סטיב,

עברתי להשתמש במוצרי אפל עם פרסום ההודעה על הדור השלישי של האייפון. (החברים שלי ניסו לשכנע אותי במשך שנים). מאז רכשתי 4 אייפונים, 2 מחשבים, מספר נתבים, ועוד כמה מוצרים כלליים. למרבה הצער, מתחילה להתעורר אצלי בעייה פילוסופית עם החברה שלך. נראה שיותר ויותר, אפל קובעת עבור לקוחותיה איזה תכנים הם יוכלו לקבל ואיזה לא. למשל, החסימה של האפליקציה הקומית מאת מארק פיורה (מחמת היותה סאטירה פוליטית) או חסימה של תכנים שאפל רואה כפורנוגרפיה.

אני בעד להרחיק פורנו מילדים. לעזאזל, אני אפילו בעד שאני לא אצטרך לצפות בזה אם אני לא רוצה. אבל למטרה זו נועדה בקרת ההורים. שימו אפליקציות כאלה בקטגוריות ואפשרו להורים לחסום אותן במידה ויחפצו לעשות זאת.

תפקידה של אפל הוא לא לשמש כמשטרת המוסר – תפקידה לתכנן ולייצר גאדג'טים מגניבים שעושים מה שהלקוחות רוצים שהם יעשו.

תודה על ההקשבה,
-מטיו

והנה התשובה של סטיב:
היו שם כמה שגיאות כתיב במקור, אך הן אבדו בתרגום.

האפליקציה של פיורה תהיה זמינה בחנות שלנו בקרוב. זו הייתה טעות. עם זאת, אנו כן מאמינים שיש לנו אחריות מוסרית לוודא שהפורנוגרפיה נשארת מחוץ לאייפון. חברה' שרוצים פורנו צריכים לקנות טלפון מסוג אנדרואיד.

תודה על העצה ג'יווס, אבל אני, בנגין, אסתפק בינתיים במוטורולה דיינהטק ובהררי הפורנו שלי.

בעדר של כבשים, בועל הצאן הוא מלך.

  1. חן
    03/11/2011 בשעה 16:52

    תודההה

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

