באמת אל תתעסקו עם הזוהן

שים לי בפייסבוק שלח לי לטוויטר

חוץ מפרילנסר בפריקפאקרס, הדבר שהכי הייתי רוצה לעשות כשאהיה גדול זה לערוך סרטים (פיינאל קאט).

קחו למשל את הסרט "הזוהן": כשהאורות בתיאטרון כבים, מערכת הדולבי דיגיטל מתחילה להשמיע קולות של אזעקת אמת בחסות הדג נחש והמצלמה מתמקדת על קו החוף של תל-אביב – אתה בהחלט מתחיל להריח את האוסקר.

מהרגע שהזוהן מגיע לניו יורק, הסרט הופך ל-"סיוט אחד ארוך ומשמים […] סרט מוקצה מחמת המיאוס שהשתיקה יפה לו" (ביטאון מודיעין-מכבים-רעות).

לדעתי כל מה שחסר שם זה קצת עריכה, עריכה, עריכה. אני למשל, בנגין, הייתי מחסל את כל השעתיים ועשרים האחרונות של הסרט ונשאר עם ספיישל טלוויזיה/יוטיוב קצרצר ומדהים באורך 13 דקות (שהיה מורכב משתים שלוש הסצינות הראשונות כמעט ללא שינוי). אני מתערב איתכם שעד היום עוד הייתם מקבלים לינק לסרטון הזה ביוטיוב אחת לכמה ימים (שלא לדבר על זה שהוא כבר היה סוגר על איזה 150 מיליון צפיות עד עכשיו).

באופן דומה, גם הסרט "סין סיטי" של פראנק מילר יכל להיות הרבה יותר טוב אם פשוט היו מוחקים משם את כל הסצינה הארוכה והמיותרת של קוונטין ליימנטינו. בקיצור, Less is more כמו שכולם כבר יודעים.

טוב, באק טו ריאליטי, אין מה לבכות על חלב שנשפך – ואפרופו יוטיוב, הנה סרטון קטן שמצאתי של זוהן דביר מבצע את "דרך הכורכר":

אה, וכמעט שכחתי!:
[Insert קראפ מוויקיפדיה וגוגל שמראה כמה אני מבין במוזיקה here]

  1. א
    28/11/2009 ב- 23:29

    טוב,
    דחקות קלשות עטופות בצלופן מנופח הם דיי המרכיב העיקרי בחיינו*, לא?
    (*- חיינו, במילון אבן שושן, תחת ההגדרה:ליים ברמות)

  2. א
    28/11/2009 ב- 15:19

    וואו, מי היה מאמין עד כמה ביטאון מודיעין-מכבים-רעות יכול להיות אכזרי.
    מעבר לזה, הבעייה של הזוהאן לא באמת טמונה בעריכה אלא בעיקר בעלילה דבילית להחריד.

    • 28/11/2009 ב- 21:06

      האמת היא שכל המאמר הזה הוא בסה"כ עטיפת צלופן מנופחת לדאחקה קלושה שכבר פורסמה בעבר*.

      (* – במילון אבן שושן, תחת ההגדרה: 'ליים ברמות').

      • א
        28/11/2009 ב- 23:30

        אוי שיט, יצאתי מפגרת- אינטרנט.
        קח את התגובה שלי מלמעלה ותשרשר אותה לפה.
        אני צריכה לשמור על מעמדי.

        • 28/11/2009 ב- 23:41

          סורי, אין לי מושג מה זה אומר אפילו,
          let alone יכולת לבצע את זה…

  1. No trackbacks yet.

להשאיר תגובה

